marți, 18 august 2015

Povestea Dynamic Best of the East Romanian Open 2015. Partea 1


Inca de la prima mea participare la Dynamic Best of the East (DBE) 2013, organizat in or. Busteni, concursul in cauza mi s-a parut unul special, cu un caracter deosebit, era atat o confruntare la individual, cat si o confruntare a natiunilor participante, fiecare tara parca dorind sa demonstreze ca anul acesta sportivii ei sunt cei mai  bine pregatiti si merita victoria. Mi-am zis atunci ca ar fi frumos sa pot participa si la editiile viitoare ce se vor desfasura in Romania. In anul 2014, turneul a insemnat intalnirea cu prietenii din Republica Moldova si Rusia si mandria de a ma bucura de reusitele lor (calificarea in primii 32 pentru Dan Ursu si Vyacheslav Derbilov si Locul 1 la ATD Premier League pentru Evghenii Iliasenko). In 2015 insa, intrucat am fost plecat o perioada si nu aveam stabilita o data fixa de revenire, nu mi-am mai facut planuri sa particip la Best of the East. Dar viata e schimbatoare si uite ca in luna august eram pe pamant romanesc. Cu 3 zile inainte de concurs colegul de blog Ciprian Voiculescu aka xnotsocip.blogspot.ro posteaza pe Facebook un sondaj cu cine merge sau nu la concurs, am raspuns sincer ca nu merg si chiar am discutat cu mai multi jucatori noul sistemul de joc al circuitului DBE. Peste cateva ore, mare mi-a fost uimirea cand pe acelasi Facebook am gasit un mesaj de la ATD Biliard in care dumnealor s-au oferit sa-mi asigure inscrierea gratuita la Best of the East in semn de apreciere a eforturilor mele de mediatizare si promovare a fenomenului biliardistic din Romania. Generozitatea ofertei si elementul surpriza m-au lasat fara replica pe moment, evident am acceptat. Surpriza fost si mai mare cand mi s-a spus ca daca doresc pot sa particip ca si reprezentant al Republicii Moldova, pentru a completa lotul celor 3 jucatori deja inscrisi, urmand a face parte, in calitate de rezerva, din lotul Moldovei care avea sa intalneasca una din echipele Romaniei. Totul parea un vis care peste doar 3 zile avea sa devina realitate, dar pana atunci trebuia sa reiau antrenamentele.


Vineri, 14 august 2015, exact la ora 19.00 am intrat in clubul Tac Biliard, aceleasi mese cu postav nou albastru ca si anul trecut, acelasi sunet de bile intrand in buzunare, dar o ambianta mult mai placuta si comoda, desi nu asa aglomerata ca in 2014. La mese, echipele erau gata sa inceapa concursul surpriza organizat de ATD si anume o confruntare a celor 7 echipe din Romania cu reprezentativele de seniori si juniori ale tarilor oaspete: Polonia, Bulgaria, Republica Moldova si Slovacia. Capul de afis era tinut de confruntarea liderilor circuitului Best of the East, Ioan Ladanyi si Toader Marian, carora li s-a alaturat Mihai Braga, cu cei 3 polonezi veniti la Bucuresti: Mieszko Fortunski, Mariusz Skoneczny si Konrad Piekarski. Republica Moldova reprezentata de Evghenii Iliasenko, Ermilin Konstantin si Plesuv Nichita au intalnit pe Leonard Dobre, Alexandru Calesu si Ruslan Popescu. Intrucat la momentul sosirii mele tot lotul Moldovei era prezent, nu a mai fost cazul unei substituiri, asa ca dupa ce i-am salutat pe baieti am mers in club sa le spun buna seara si sa le multumesc din nou dnei Maria si dlui. Adrian Tabacaru pentru oportunitatea de a fi prezent la unul din cele mai frumoase concursuri desfasurate in Romania. Am privit cateva minute meciurile pe echipe si am plecat la una din mesele libere sa fac un pic de incalzire, mi-am infiletat tacurile si am inceput sa ma adaptez postavului Iwan Simonis, am intalnit la mesele alaturate cativa prieteni si am jucat cateva partide cu ei, cam peste o ora de incalzire am reusit primul break&run, iar peste inca vreo jumatate de ora in duet cu Cosmin-Mihai Gherman, proaspat castigator al Mastersului Echipa de Joc, am mai reusit unul. Se pare ca mesele Dynamic III sunt destul de prietenoase :) Intre timp meciurile pe echipe s-au apropiat de sfarsit, echipa Republicii Moldova a fost invinsa cu scorul de 4-3, Evghenii Iliasenko si Konstantin Ermilin au castigat cate un meci si au pierdut cate unul, in timp ce tanarul Nichita Plesuv a fost invins in ambele partide, In meciul de Bila 8 pe echipe moldovenii s-au mobilizat si au batut, reusind sa faca break&run in ultimul joc. Am ramas la masa de antrenament inca cateva ore bune si am parasit clubul aproape de ora 2, lasand inca cativa pasionati la datorie.

Sambata, 15 august 2015, la ora 9.00 au inceput inscrierile la concurs, incet incet punga cu taxele de participare devenea tot mai neincapatoare. S-au inscris aproape 70 de jucatori din 6 tari, dar intrucat a fost luata decizia de a merge pe piramida dubla de 64 jucatori, unii dintre cei inscrisi mai tarziu au trebuit sa joace intre ei meciuri de calificare. La ora 10.00 directorul de concurs dl. Marcin Krzemiński, a facut prezentarea organizatorilor, a arbitrului si a celor mai buni jucatori inscrisi, ne-a urat joc bun si a deschis oficial etapa de la Bucuresti a concursului Dynamic Best of the East 2015. 

Primul meci l-am sustinut in compania lui Bogdan Comsa, un jucator pe care nu il cunosteam pana atunci. El a spart in primul joc si dupa cateva schimburi de lovituri ma lasa in siguranta la bila 4, dau cu alba in manta si apoi in  bila 4 pe care o bag, masa ramane deschisa si dupa inca 4 bile bagate, iau primul joc, am 1-0 si ma simt excelent. Sparg eu, bag bila dar nu am continuare, lovesc la bila 1 si o las in apropierea buzunarului de mijloc, el ataca la buzunar, baga bila 1 si alba, dupa ce traverseaza masa, gaseste undeva in apropierea buzunarului de colt bila 9, pe care o introduce. Vine el la spargere, baga bila, urmeaza bila 2, dupa care isi face iesire la bila 3, o ataca si din carambol aceasta introduce bila 9 in buzunar. In mai putin de 2 minute ma vad condus cu 2-1. Urmez la spargere, bag bile, masa deschisa si fac break&run. Urmatorul joc il ia el, dupa ce inchide ultimile 4 bile pe masa, vine spargerea mea, care din nou este una reusita si fac iarasi break&run. Wow!!! tocmai am stabilit propriul record personal 2 break&run consecutive si scorul este 3-3. Dar nu degeaba bila 9 este un joc de noroc, urmatoarele 2 frame-uri le ia printr-o combinatie si un carambol nefericit (pentru mine). 5-3 si aceste 4 jocuri pierdute pe "nedrept" m-au debusolat, astfel ca nu am mai putut reveni, scorul final 7-3. Putin dezamagit de ghinionul din meciul care tocmai s-a terminat, ma simteam totusi bine, mandru de cele 2 mese inchise cap coada. Urmatoare confruntare a fost cu Gabriel Gosa, care in primul sau joc a fost invins cu 7-1 de Babken Melkonyan chiar langa masa unde am jucat eu. Meciul a debutat bine, cu spargerea mea, am bagat cateva bile eu, cateva el, astfel incat la ultima bila am ajuns eu, o pozitie comoda, atac si bila 9 se duce cuminte in buzunarul de colt, iar bila alba in celalat buzunar pe diagonala, are 1-0. Vine spargerea lui si dupa oprirea bilelor ramane o combinatie 2-9, el ataca bila 1, dar o rateaza, eu reusesc sa o introduc si fac iesire buna la bilele combinate, atac si, dupa cum se intampla de multe ori, ratez si aceleasi bile raman pentru o alta combinatie si mai usoara, 2-0 pentru el in mai putin de 2 minute. Am reusit sa profit de cateva greseli ale lui si am egalat la 2, dupa care Gabriel m-a pedepsit pentru fiecare eroare, 5-2 pentru el si situatia nu parea foarte promitatoare. Cu toate acestea eram totusi calm si increzator, probabil apasat de presiunea scorului, adversarul a inceput sa rateze la ultimile bile si eu am reusit sa inchid mesele, pana la urma am ajuns in joc decisiv si acolo am reusit sa ma impun, 7-6. O victorie grea, dar care m-a motivat enorm. In microfon se aude vocea arbitrului Balas Alexandru, care anunta meciul meu cu campionul Romaniei la juniori, Marco Mucci. Intamplarea a facut ca in prima runda Marco a jucat cu reprezentanttul Republicii Moldova Nichita Plesuv, meci pe care l-a castigat in joc decisiv, dupa ce Nichita a introdus bila 8, dar si bila alba, asadar eram familiar cat de cat cu jocul lui si stiam ca am sanse. Am inceput meciul cu Marco hotarat, aveam 2-0, dupa care am ratat oportunitatea de a face 3-0, el a revenit si s-a ajuns la 2-2, moment in care a luat timeout. Pauza i-a fost favorabila si peste 3 jocuri scorul era 5-2 pentru el, dar se pare ca si pentru el presiunea scorului a fost greu de suportat, au urmat 4 jocuri pe care Marco le-a pierdut cu ratari la bila 8 si 9. La scorul de 6-5 am ajuns la masa cu 5 bile pe masa, le introduc pe toate pe rand si imi fac o iesire ideala la bila 9, drept in buzunarul de colt. Lejeritatea loviturii m-a facut sa o simt mult mai grea decat era in realitate si am ratat-o. Marco vine la masa, baga bila 9, dar are ghinion si intra si bila alba, am castigat 7-5.

Urmatorul si ultimul meci pentru mine a fost in compania lui Constantin Stangaciu, cel care a castigat saptamana trecuta BKO Amator League, aveam sansa sa-mi iau revansa pentru meciul din grupele Best of the East din 2014. El a inceput un pic nesigur, ratand de doua ori la ultimile bile, aveam 2-0, a luat timeout. Dupa pauza jocul lui s-a imbunatatit un pic, dar cu toate acestea a mai ratat inca vreo 3 nouari, situatie de care am reusit sa profit, pana la urma la scorul de 6-5 pentru mine raman cu 3 bile pe masa, ma descurc bine si am o iesire buna la 9, de aceasta data posibilitatea de a intra in ultimii 32 mi-a jucat mie festa, am atacat si am ratat, stiam ca asta este finalul. La scorul de 6-6, el a reusit sa inchida meciul cu 5 bile pe masa, revansa se amana, iar pentru mine concursul s-a incheiat, am ocupat locul 33.
In urmatoarea runda pentru calificarea in ultimii 16, C. Stangaciu a trecut neasteptat de usor de bombardierul iesean Radu Anghel, 7-1. Raul Maican abia in joc decisiv l-a batut pe juniorul bulgar Ben Dvash, dupa ce a reusit sa inchida masa cu o lovitura grea cu manta la bila 5. Nu a reusit sa se califice petru a doua zi Ioan Ladanyi, care desi conducea 6-5, a pierdut in decisiv de la  Konrad Piekarski la masa TV. Au ramas in afara primilor 16 si Marian Toader (invins cu 7-4 de Ludmil Geogiev din Bulgaria)si Mihai Braga (invins de Claudiu Alicus cu 7-5). Reprezentantii Republicii Moldova au iesit din concurs, repede, dupa cate 2 infrangeri consecutive fiecare.

Dat fiind numarul mai mic de jucatori decat in 2014, prima etapa a Best of the East s-a jucat repede, fara pauze lungi intre meciuri, ATD Dynamic a oferit tuturor participantilor gustari (snackuri si pizza) si suc, iar gazda evenimentului, clubul Tac Biliard a facut cinste cu apa plata si apa minerala.
ATD Biliard au asigurat transmisiunea si inregistrarea meciurilor de pe masa TV, astfel incat unele din meciurile mentionate de mine pot fi vazute pe adresa de mai jos. Indiscutabil, fata de anul trecut calitatea organizarii concursului a crescut simtitor, directorul de concurs, ajutat de membrii echipei ATD Dynamic si de arbitrul principal s-au descurcat de minune.

Dupa terminarea jocurilor de calificare in ultimii 16, jucatorii s-au relaxat in zona lounge, urmarind pe ecranul TV confruntarile din Manchester de la World Pool Master, iar unii din ei au ramas la mesele de joc sa se pregateasca pentru concursurile de a doua zi, organizate de ATD, 10 Ball Cup Premier si Amator League. Eu am fost printre ultimii, parasind clubul pe la ora 24, dupa aproape 12 ore de joc.

Citeste mai departe Partea a 2-a

 Schema de joc. Grupa 1                                                                              Schema de joc. Grupa2











Prima zi de concurs. Inregistrarile de la masa TV
 

Echipa Republicii Moldova
Evghenii Iliasenko, Nichita Plesuv, Konstantin Ermilin, Alexandru Marcoci
















Meciul pe echipe intre reprezentativa nr.1 a Romaniei si cea a Poloniei



Deschiderea turneului Best of the East Romanian Open 2015















  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu